• ★★★★★ 400.000 nöjda kunder sedan 2011
  • Fri frakt vid köp över 599,-
  • Vi skickar alla vardagar kl. 16:00

Köpvillkor

Känn dig trygg och få en bra kundupplevelse när du handlar hos kaffekapslen.se.

Här kan du läsa de försäljnings- och leveransvillkor som gäller vid köp av varor från kaffekapslen.se:

Kaffekapslen.se ägs av:

KaffeKapslen.dk ApS, CVR-nr. 33753918
Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3
8270 Højbjerg
Danmark

Betalning och leverans

Vi tar emot betalning med Klarna, Paypal, Visa och Mastercard. Beloppet dras först när varan skickas.

Om du beställt flera varor och en av varorna är i restorder drar vi beloppet först när varan skickas.

Order skickas vanligtvis 1–3 vardagar efter ditt köp. Under perioder då fraktleverantörer är speciellt belastade kan det framkomma förseningar upp till 3 dagar, så att den totala leveranstiden kan bli 4–5 vardagar.

Vi skickar alla order så snabbt som möjligt med den fraktmetod som valts i förbindelse med köp. Den valda fraktmetoden framkommer i den orderbekräftelse som du mottagit i direkt samband med ditt köp.

Varor levereras endast till adresser i Sverige.

Du blir kontaktad av vår kundservice om en beställd produkt är slut i lager. Då har du möjlighet att få en annan likvärdig vara istället för den beställda, ändra eller annullera din order. Om en beställd vara inte finns i lager kan det inverka på den normala leveranstiden.

Priserna anges i svenska kronor inklusive moms och alla avgifter. Till priserna tilläggs fraktkostnad. Du väljer frakt-leverantör i slutet av beställningsförloppet. Beroende på vilket betalsätt som väljs, kan det eventuellt tilläggas betalningsavgifter.

Alla vägledande priser är vägledande listpriser, konkurrentpriser eller våra egna normalpriser.  

Du kan logga in och se innehåll samt status på din order för aktuella order och tidigare order. Om du inte skapat ett konto, framgår informationen om din order i den orderbekräftelse som du fått via e-post i direkt förbindelse med din order.

Endast myndiga personer eller personer med samtycke av förälder eller förmyndare får handla hos oss.

Vi förbehåller oss rätten att bilder som visas på vår webbplats kan avvika från varans egentliga utseende. Bilderna är endast vägledande. Varans egentliga utseende kan därför avvika från den illustration som visas på webbplatsen.

Ångerrätt

Du är berättigad att utöva din ångerrätt inom 14 dagar. Se nedan för att läsa om återbetalning av leveranskostnader om du ångrar dig.

Ångerrätten utlöper 14 dagar efter den dag du eller en annan person (dock inte transportören) tagit emot varan.

Om du beställt flera varor i en order och vi inte kan transportera varorna samtidigt, löper ångerfristen från och med den dag då du eller en annan person (dock inte transportören) tagit emot den sista varan.

Om det är frågan om en regelbunden leverans av varor över en bestämd tid, löper ångerfristen från den dag då du eller en annan person valt att ta emot den första varan.  

Om ångerfristen utlöper på en helgdag/röd dag, lördag, julafton eller nyårsdag förlängs ångerfristen till nästa vardag.

Ångerrätten gäller endast privata användare som handlar hos Kaffekapslen.se.

Undantag då ångerrätt inte gäller

Du har ingen ångerrätt på livsmedelsprodukter, härunder produkter som innehåller kaffe eller te, med en hållbarhetstid som är kortare än 90 dagar under returneringstidpunkten.

Du förlorar din ångerrätt om du öppnar emballaget på produkterna.

Så utnyttjar du ångerrätten

Du utnyttjar din ångerrätt genom att skriftligen per e-post kontakta oss om att du ångrar ditt köp. Vid ånger ska du skicka e-post till info@kaffekapslen.se och ange ordernummer samt att du ångrar dig.

Du kan inte ångra dig genom att neka att ta emot varan eller genom att undvika att hämta ut den, utan att meddela oss om att du ångrar dig.

Ångerrätten gäller inte om du skickar besked om att du ångrar dig då ångerfristen har gått ut.

Returnering av varan och returkostnader

Om du ångrar köpet av en vara ska varan skickas till oss utan onödigt dröjsmål senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du ångrar dig. Ångerrätten upphör om det går mer än 14 dagar att returnera varorna.

Varorna kan inte levereras till vår adress, inte returneras mot postförskott eller till ett ombud.

Du ska själv betala för returnering av varan.

Om paketet inte kan levereras på grund av att du har skrivit felaktiga uppgifter i orderinformationen, krediterar vi dig för alla kostnader vi tagit emot av dig förutom eventuella leveranskostnader, samt en kostnad för returfrakt på 99 kr.

Återbetalning av pengar vid ånger

När du ångrar ett köp krediterar vi dig för alla kostnader vi tagit emot av dig, förutom eventuella leveranskostnader. Om paketet inte hämtas ut från ett ombud och returneras till oss, avdrar vi en kostnad för returfrakt på 99 kr

Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum vi mottagit meddelandet om utövandet av ångerrätten. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått den returnerade varan och kontrollerat att returneringen överensstämmer med våra villkor.

Vi återbetalar beloppet med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om det är möjligt. Om återbetalning med samma betalningsmetod som vid den ursprungliga transaktionen inte är möjlig, kontaktar vi dig för att hitta en annan lösning.

Granskning av varor och emballage

Ångerrätt betyder inte att du har en ovillkorlig rätt att få hela beloppet för varan återbetald. Om varan hanterats på ett sätt som lett till att den mist sitt värde, kan du inte kräva att få köpbeloppet återbetalt. För att få hela köpbeloppet återbetalt ska varan endast vara använd i samma utsträckning som godkänds innan köp i en vanlig affär. Innan du returnerar en vara ska du därför avgöra om en vanlig affär skulle acceptera produkten i retur enligt vad varan varit utsatt för.

Om varan hanterats på ett sätt som den inte är avsedd att användas eller som man inte kan använda den i ett företag, leder till att vi inte kan sälja produkten eller sälja den till fullt pris igen. Då kan du räkna med att vi avdrar varans värdeminskning från det belopp vi skulle återbetala dig. Du är således ansvarig för en eventuell försämring av produktens värde om varan har hanterats på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka varans egenskaper och funktioner. Om varan inte längre har ett handelsvärde återbetalar vi inte inköpsbeloppet.

Varan ska returneras i sitt originalemballage.

Det är viktigt att du ser till att paket som returneras paketeras omsorgsfullt. Du har ansvaret för paketet/varorna tills vi tar emot det. Spara därför postkvitto eller eventuellt sändningsnummer.

Reklamation – om något är fel med varan

Om du köper en bristfällig produkt – t.ex. med ett materiellt fel eller ett ursprungligt fel – kan du naturligtvis också returnera den.

Du kan reklamera brister i varan så snabbt som möjligt, inom skälig tid, från att du tagit emot varan genom att kontakta oss på info@kaffekapslen.se.

Vi ber dig beskriva problemet så utförligt som möjligt.   

Om reklamationen är berättigad och felet inte kan åtgärdas utan att varan returneras, kommer vi att återbetala dina rimliga fraktkostnader.

Kom ihåg att varan alltid ska paketeras väl innan den skickas, samt att du ska få ett kvitto för sändningen. Spara postkvittot inkl. upplysningar om fraktkostnader samt eventuellt spårningsnummer.

Avbeställning

Om du önskar avbeställa eller annullera en redan genomförd beställning, ska du skicka ett mejl till info@kaffekapslen.se och skriva ”avbeställning” i ämnesfältet. Beställningsdatum och ordernummer ska framgå i mejlet.  

En order kan inte avbeställas per telefon.

För att säkra en snabb leverans behandlar vi alla order inom en kort tid efter att de placerats. Kaffekapslen.se kan därför inte garantera att din beställning kan avbeställas.

Personuppgifter och cookies

När du handlar hos Kaffekapslen.se ska du åtminstone ange följande uppgifter:

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Vi förbehåller oss rätten att registrera den IP-adress som din beställning är angiven från.

Vi noterar att vi endast använder dina uppgifter om du uttryckt samtycke för det. Endast med stöd av lag kan vi kontakta dig utan ditt samtycke.

I förbindelse med köp av varor kan det vara nödvändigt att överlämna uppgifter till en tredje part, till exempel till fraktleverantören. Därför ska du vid beställning av varor från Kaffekapslen.se ge samtycke till att Kaffekapslen.se ger ut uppgifter till en tredje part, som är nödvändiga för att genomföra en order samt leverans. Den fraktleverantör som du väljer behandlar data för detta ändamål.

Vid betalning med kontokortsbetalning skickas dessa uppgifter krypterat till våra betalningsleverantörer.

Dina uppgifter raderas efter 5 år eller när vi inte längre har ett behov av att behandla dem för ett eller flera ovan nämnda syften, eller i enlighet med lag. Uppgifterna kan behandlas och sparas längre i en anonym form.

Om du inte upprättat ett konto, raderar vi emellertid inga personuppgifter om du inte begär en radering av uppgifterna. Det kan du göra genom att kontakta oss på info@kaffekapslen.se.

KaffeKapslen.se har inte tillgång till dina kortuppgifter. Vi förmedlar endast personuppgifter om det krävs av lag eller om det finns ett domstolsbeslut.

Vi kan tillfälligtvis registrera ditt användarbeteende på Kaffekapslen.se´ webbplats, för att säkra bästa möjliga upplevelse på webbplatsen. Det är möjligt att KaffeKapslen.se hämtar in anonyma upplysningar så som ålder, kön o.d. av besökare på KaffeKapslen.se.

Det gör bland annat att vi kan få kunskap om vilka av våra produkter som är mest populära. KaffeKapslen.dk ApS är ansvariga för insamling och hantering av data på kaffekapslen.se.

Förutom ovanstående överlämnar vi inte dina uppgifter till en tredje part, endast i samband med en omstrukturering eller full/delvis försäljning av företaget. I sådant tillfälle överlämnas personuppgifter endast i överensstämmelse med lag.

Om du önskar en inblick i hurdan information vi registrerat om dig eller om du har anmärkningar om en registrering i relation till lag, vänligen kontakta oss på info@kaffekapslen.se.

Kaffekapslen.se använder sig av cookies med syftet att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så användarvänligt som möjligt.

Du kan ta bort cookies när som helst från din dator beroende på din webbläsare.

Upplysningar om klagomålsmöjligheter

Ett klagomål om en vara eller tjänst köpt hos oss kan lämnas till EU-kommissionens online klagoportal. Klagomål lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress: info@kaffekapslen.se