• ★★★★★ 300.000 nöjda kunder sedan 2011
  • Fri frakt vid köp över 599,-
  • Vi skickar alla vardagar kl. 16:00
PRISER:

Alla priser är inkl. moms och angivit i svenska kronor (SEK) Priserna är dagspriser. När du handlar hos kaffekapslen.se mottager du automatiskt en orderbekräftelse via mail. Om du vill ha en kopia, sänd vänligen ett mejl till info@kaffekapslen.se

FRAKT/LEVERANS I SVERIGE
Vid köp för 599 kr. eller mer:
  • DHL Ombud 0 kr.
  • DHL Hemleverans 99,90 kr.
  • DHL Företag 99,90 kr.
  • Postnord Ombud 49 kr.
Vid köp för 100-599 kr:
  • DHL Ombud 49,90 kr.
  • DHL Hemleverans 149 kr.
  • DHL Företag 149 kr.
  • Postnord Ombud 79 kr.
Vid köp för 0-100 kr:
  • DHL Ombud 99,90 kr.
  • DHL Hemleverans 199 kr.
  • DHL Företag 199 kr.
  • Postnord Ombud 129 kr.

 

Avsändning och leverans:

Beställningar vi mottager innan kl. 16.00 på vardagar skickas samma dag, med förväntad leverans 2 vardagar efter (i vissa delar av landet kan leveransen ske upp till 4 vardagar efter varorna skickas från vårt lager). Beställningar mottagna lördag skickas förstkommande måndag.

BETALKORT

Vi erbjuder betalning med internationella betalkort såsom: VISA, VISA Electron, Mastercard & Maestro. Valuta är Sek. Du kan betala med alla ovannämnda kort utan att det tillkommer extra avgifter.
Dina betalningsuppgifter sparas när du genomför din beställning, men betalningen genomförs först efter att vi har skickat dina varor.

 

BETALNING MED PAYPAL

När du väljer PayPal som betalningssätt omdirigeras du direkt till PayPal. Om du redan är PayPal-kund kan du logga in på ditt konto och bekräfta betalningen. Om du är ny PayPal-användare kan du logga in som gäst eller upprätta ett PayPal-konto.

När betalningen registrerats av oss blir din beställning skickad. Normalt tar det ett par minuter att registrera betalningen.

Om betalningen registreras innan kl 16.00 skickas dina varor samma dag.

Avgift: 19 kr.

 

BETALA MED FAKTURA

 

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-­‐butiken debiteras en fakturaavgift om 19 kr.
Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
- Hvordan laver man en Lungo? Bryg en espresso og lad cirka dobbelt så meget vand som normalt løbe igennem.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnasdataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med
Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-­‐området. * Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

BESTÄLLNINGEN

Efter att din beställning är genomförs skickas automatiskt en orderbekräftelse till din mejl. Du ombedes kontrollera att både leveransinformationen och orderns innehåll är korrekt. Om du har ändringar ombedes du så fort som möjligt kontakta oss via mejl, info@kaffekapslen.se eller ringa på 08-124 495 70.
Du kommer genom hela processen mottaga information från oss, t.ex. när dina varor avsänds eller om en produkt mot förmodan skulle vara utsåld.

 

Därefter kommer du inte att mottaga ytterligare information från oss, såvida du inte har anmält dig till vårt nyhetsbrev.

UTSÅLDA VAROR:

Som utgångspunkt är vi alltid lagerförande på alla varor i sortimentet, men om en produkt mot förmodan inte finns på lager vid gällande tillfälle blir du omedelbart underrättad.Vi effektuerar först din beställning när produkten/produkterna åter finns på lager. Vi levererar inte någon del av din order innan alla de varor du har beställt finns på lager och kan levereras till dig, såvida vi inte avtalar att istället leverera en annan vara till dig. Detta kan påverka den normala leveranstiden.

ÅNGERRÄTT

Du har 30 dagars ångerrätt från det att varan är levererad. Ångrar du köpet, ska du för egen räkning sända varan i retur till följande adress:

KaffeKapslen.se
Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3
8270 HøjbjergDK - Danmark

Ångerrätt gäller inte för kaffekapslar, kaffe och andra varor som tillhör kategorin livsmedel.

Retunering ombedes avtalas med vår kundservice på 08-124 495 70 eller via info@kaffekapslen.se. När du sänder varan i retur skall den vara i samma skick som där du mottog den. Ångerrätten förfaller om du har använt varan på ett sätt som helt uppenbart har minskat varans värde. Du skall bifoga ett papper/brev där du uppger ordernr. Vid köp av kaffekapslar och utrustning kan orginalemballaget utgöra en väsentlig del av varans värde. Sänd därför alltid även emballagen i retur. Därmed är du säker på att uppfylla villkoren för ångerrätten.
Använder du dig av ångerrätten, får du så snart vi mottager varan i retur dina pengar tillbaka. Pengarna blir insatta på ditt konto. Du bör dock räkna med en behandlingstid på ca. 8 dagar för returvaror. Sänd vänligen inte returvaror mot postförskott – dessa mottages ej. Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka samma belopp som du har inbetalat till oss.

KaffeKapslen.se återbetalar inte fraktkostnaden för paket som returneras på grund av att mottagaren nekade att mottaga paketet, mottagaren inte reagerade på aviseringen, eller på grund av fel/ofullständig adress. I dessa fall debiteras mottagaren dessutom kostnaden för returfrakt.

Det enda du ska betala om du önskar använda dig av din ångerrätt är kostnaden för returfrakten, om inte annat är avtalat.Om du nekar mottagande av varan när den kommer blir den returnerad till oss, och vi tar en avgift på 49 kr, som motsvarar fraktkostanden i samband med returen.

FELLEVERANS OCH DEFEKTA VAROR

Skulle du mot fömodan mottaga en felaktig eller defekt vara ombedes du så snart som möjligt informera oss via mejl på info@kaffekapslen.se om vari felet/defekten består. (Ert ordrenr. skall framgå i mejlet).

REKLAMATIONSRÄTT

Enligt köplagen har du 2 års reklamationsrätt på alla varor. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller nedsatt pris beroende på den konkreta situationen. Reklamationsrätten gäller från den dag du fysiskt mottager varan. Det betyder att om din vara mot förmodan skulle gå sönder inom 2 år är vi förpliktigade att åtgärda felet eller ersätta varan. Det gäller dock ej om felets grund är felaktigt bruk eller att man har utsatt varan för större fysisk belastning än man kan förvänta att gällande vara kan hålla till. Var uppmärksam på att reklamationsrätten kan vara begränsad av varans naturliga hållbarhet. I dessa fall är din reklamationsrätt begränsad av den hållbarhet kaffekapslen.se har upplyst dig om. Är reklamationen berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimeliga) fraktkostnader.
Om du får problem med din vara ska du kontakta oss på 08-124 495 70 eller skriva till oss på info@kaffekapslen.se så hjälper vi dig så fort vi kan.
Varan skickas till:

KaffeKapslen.se
Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3
8270 Højbjerg
DK - Danmark

KONTAKTINFORMATION

 

KaffeKapslen Kontorsadress:
Michael Drewsens Vej 7 (Bygning 3)
8270 Højbjerg
DK - Danmark

Lageradress vid retunering:
Michael Drewsens Vej 7 (Bygning 3)
8270 Højbjerg
DK - Danmark
Tlf.: 08-124 495 70

E-mail: info@kaffekapslen.se
CVR-nr. 33753918

KaffeKapslen.se tar förbehåll för utsålda varor, tryckfel, stavfel, leveransändringar från våra leverantörer samt förseningar som KaffeKapslen.se ej kan kontrollera. Är varan i restorder eller utsåld ges besked via mejl.
Läs mera om KaffeKapslen.se och oss här >>