• Frakt: 39,90 kr. - Fri frakt över 599 kr.
  • PrisGaranti! - alltid bra priser!
  • 100 dagars returrätt
  • Vi skickar alla vardagar

Köpvillkor

Känn dig trygg och få en bra kundupplevelse när du handlar hos kaffekapslen.se.

Här kan du läsa de försäljnings- och leveransvillkor som gäller vid köp av varor från kaffekapslen.se:

Kaffekapslen.se ägs av:

KaffeKapslen.dk ApS
Alstrup Alle 15
8361 Hasselager
Danmark

SE502071946301

Betalning

Hos KaffeKapslen kan du betala med kort, Visa, MasterCard, Swish och Klarna. Tyvärr är det inte möjligt att betala med faktura som företag eller använda OCR-nummer för betalning.

Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive moms och skatt. Vi tar inte ut några betalningsavgifter, men rekommenderar naturligtvis att du läser affärsvillkoren för den betalningsmetod du använder, eftersom vissa betalningsleverantörer i vissa fall tar ut avgifter, till exempel vid utebliven betalning.

Om du köper för mer än 599 SEK erbjuder vi gratis frakt med DHL till ombud.

Endast vuxna eller personer med föräldrars eller vårdnadshavares samtycke får handla hos oss.

Leverans

Vi levererar uteslutande till Sverige. Om du vill ha leverans till en adress utomlands hänvisar vi till någon av våra andra webbshoppar. Mer information finns på www.kaffekapslen.com

Beställningar levereras vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar. Under högtrafikperioder kan dock förseningar uppstå, så den totala leveranstiden kan vara upp till 5-6 arbetsdagar. Vi packar alla beställningar inom 24 timmar och skickar den med den fraktmetod som du har valt i samband med ditt köp. Den valda leveransmetoden visas i orderbekräftelsen som du fick efter köpet.

Om du har valt leverans till ett ombud, observera att våra fraktleverantörer i sällsynta fall inte kan leverera till det ombud som valts på beställningen – vanligtvis för att det valda ombudet är fullt. Därför kan vi inte garantera att ditt paket kommer att levereras till önskade utlämningsstället. Om din beställning, tvärtemot förväntningarna, inte levereras till önskad paketbutik kommer den att levereras till närmaste tillgängliga paketbutik inom 5 km. från det valda.

Om ditt paket har skickats från Kaffekapslen men inte kan spåras hos vår fraktleverantör kan det vara nödvändigt för vår fraktleverantör att starta en större sökning. I dessa fall kan det ta upp till 7 dagar innan vi får ett slutgiltigt beslut från vår partner – men självklart gör vi vad vi kan för att lösa problemet snabbare, och vanligtvis tar det inte mer än 2-3 dagar att hitta det "saknade" paket.

Ångra köp

Du har rätt att ångra ditt köp utan motivering inom 100 dagar. Ångerfristen löper ut 100 dagar efter den dag då du, eller någon annan du har valt, tar emot paketet. Om tidsfristen löper ut på helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.

Undantag från ångerrätten

Du förlorar ångerrätten om du bryter produktens förpackning eller på något sätt använder produkten. Om du har använt produkten på ett sådant sätt att vi inte kan sälja den igen, måste du förvänta dig att vi kommer att vägra att acceptera produkten tillbaka.

Ångerrätten gäller inte för köp av livsmedel, inklusive kaffe och te, som har en hållbarhetstid på mindre än 90 dagar vid tidpunkten för returen.

Force majeure

Om särskilda omständigheter uppstår som hindrar oss från att kunna uppfylla leveranstiden, kan vi åberopa force majeure. Exempel på detta är strejker, bränder, allmän brist på varor, beslag, begränsningar av transportmöjligheter på grund av sjukdom, extraordinära statliga ingripanden, cyberattacker, IT-avbrott av oss eller våra partners eller brist på transportalternativ.

En sådan situation ger dig inte rätt till ersättning eller uppsägning av försäljningskontraktet.

Användning av ångerrätten

Om du vill ångra ett köp kontaktar du kundtjänst innan du returnerar din beställning.

Du ångrar genom att meddela oss skriftligen via e-post till [email protected]. Det är viktigt att du skriver ditt ordernummer tillsammans med ångern så att vi vet vilken beställning du vill ångra. Ångern är giltig om du skickar det innan tidsfristen för ånger har utgått. Om du vill avbryta köpet genom att vägra ta emot det eller genom att inte hämta ditt paket, ska du följa samma procedur.

När det gäller en defekt produkt är detta inte en ånger, men ett klagomål.

Det är också möjligt att använda danska lagens standardförform, som finns längst ner på denna sida. Det är inte obligatoriskt att använda detta formulär och din avbokning kommer att behandlas på exakt samma sätt som om du skickar oss ett mejl.

Returnering

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill avbryta ditt köp.

Beställningen kan inte lämnas på vår adress eller skickas till oss utan leverans.

Du måste betala för frakten själv när du returnerar en beställning. Om du vägrar att ta emot paketet eller paketet returneras på grund av att det inte hämtas i en paketbutik är detta också förknippat med kostnader. I de fall du inte har ådragit dig returfraktkostnader drar vi av 100 SEK som kompensation för vår betalning av returfrakt.

Det är viktigt att alla varor returneras i originalförpackningen och packas säkert, eftersom det är ditt ansvar att säkra säker transport av varorna - precis som det är vårt ansvar att se till att varorna packas korrekt när de skickas till dig. Därför är det också viktigt att du får ett kvitto på att paketet har skickats tillbaka så att det kan spåras och försäkras.

Återbetalning

När du avbryter ditt köp kommer du att återbetalas med samma betalningsmetod som du använde för ditt köp. Om du vill ha en annan återbetalningsmetod är det viktigt att du uppmärksammar detta när du skickar in att du ångrar dig.

Om du skickar tillbaka ett paket till oss – antingen med en returetikett, eller till exempel genom att inte hämta ditt paket hos et ombud eller om frakt leverantören förgäves har försökt leverera ditt paket – återbetalar vi dig inom 14 dagar efter vi har fått paketet – och vanligtvis inom 4-5 dagar. Observera att det i vissa fall kan ta mellan 3 och 5 veckor för fraktleverantörer att returnera paketet till oss, beroende på vilken fraktleverantör som hanterar retursändningen.

Vi återbetalar beställningen så snart vi har fått tillbaka varorna och verifierat att de uppfyller våra returvillkor.

Klagomål

Om du köper en vara och det finns brister i den – t.ex. material- eller tillverkningsfel – gäller reglerna från köpslagen. Om det finns fel i den mottagande leveransen, t.ex. produkter som saknas, vänligen kontakta oss senast 7 dagar efter att paketet har mottagits.

Om du märker ett fel måste du meddela det till vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Detta kan göras både per telefon till (+46) 018 800 81 41 eller via e-post till [email protected] . Det är viktigt att du behåller förpackningen och produkten tills klagomålet är klart, annars kan vi behöva avvisa ditt klagomål.

Om klagomålet kräver att produkten returneras täcker KaffeKapslen naturligtvis din rimliga returkostnad.

Avbeställning

För att säkra en snabb leverans av alla beställningar behandlas alla beställningar så snabbt som möjligt. Det innebär att vi inte kan garantera att din beställning kan annulleras.

Om du vill avboka eller ändra en beställning är det därför viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt (+46) 018 800 81 41 inom våra öppettider eller på [email protected] utanför våra öppettider.

Personuppgifter och cookies

När du handlar hos kaffekapslen.se måste du ange minst följande information:

Namn

Adress

E-postadress

Telefonnummer

Samtidigt registrerar vi IP-adressen som beställningen gjordes ifrån.

Observera att användningen av dina uppgifter endast sker om du har gett ditt uttryckliga samtycke i förväg, såvida inte lagen tillåter oss att kontakta dig utan att du ger ditt samtycke först.

I samband med köp av varor kan det vara nödvändigt att lämna ut information till tredje part, till exempel en fraktleverantör, och du kommer därför, när du beställer varor på kaffekapslen.se, att samtycka till att KaffeKapslen.dk ApS vidarebefordrar information som är nödvändig för utförandet och leveransen av ordern till tredje part. Den valda fraktleverantören är personuppgiftsbiträde för detta ärande.

När du betalar med betalkort skickas denna information direkt krypterad till vår betalningsleverantör.

Dina uppgifter kommer att raderas efter 5 år eller när vi inte längre behöver behandla dem för att uppfylla ett eller flera av ovanstående ändamål eller för att följa bokföringslagen eller annan lagstiftning. Informationen kan behandlas och lagras under en längre tid i anonymiserad form.

Om du har skapat en inloggning/kun-konto kommer vi inte att radera personuppgifter om du inte ber oss att göra det. Du kan göra detta genom att kontakta oss på [email protected].

KaffeKapslen.dk aps har inte tillgång till dina kortuppgifter. Vi lämnar endast ut personuppgifter om det krävs enligt lag eller om det finns ett domstolsbeslut. Vi kan spara din historik hos KaffeKapslen.dk ApS-sidor för att säkerställa dig bästa möjliga upplevelse på dessa och för att anpassa vår marknadsföring. I marknadsföringssyfte delar vi utvald information med affärspartners. Som besökare på kaffekapslen.dk är det möjligt att KaffeKapslen.dk ApS får oidentifierbar information.

Vi gör bland annat detta för att ta reda på vilka av våra produkter som är mest populära. KaffeKapslen.dk ApS ansvarar för att samla in och hantera data på kaffekapslen.se.

Utöver ovanstående kommer vi inte att lämna ut dina uppgifter till en tredje part om det inte är i samband med en omstrukturering eller en fullständig eller partiell försäljning av företaget. I dessa fall kommer alla utlämnanden av personuppgifter alltid att ske i enlighet med personuppgiftslagen.

Om du vill ha tillgång till vilken information vi har registrerat om dig, eller invända mot en registrering i enlighet med lagen, kan du kontakta oss på [email protected].

På kaffekapslen.se används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig.

Cookies krävs:

Namn Leverantör Avsikt Varaktighet
frontend och frontend_cid Kaffekapslen.se Används för att identifiera unika användare 1 dag

Cookies för analys och marknadsföring:

Namn Leverantör Avsikt Varaktighet
_uetsid .google.com Används för att analysera besöksdata 1 dag
_gid .google.com Används för att analysera besöksdata 1 dag
_ga .google.com Används för att analysera besöksdata och identifiera användare för framtidig marknadsföring via Google 730 dagar
MUID .bing.com Används för Bing marknadsföring 390 dagar


Du kan när som helst radera cookies från din dator, hur du gör beror på din webbläsare.

Information om möjligheten att överklaga

Ett klagomål om en vara eller tjänst köpt hos oss kan lämnas till EU-kommissionens online klagoportal. Klagomål lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress: [email protected]
Standardformulär för returnering

Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten åberopas

- Till KaffeKapslen.dk ApS, Alstrup Alle 15, 8361 Hasselager, Danmark:

- Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill hävda ångerrätten i samband med mitt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)

- Beställd den (*)/mottagit den (*)

- Konsumentnamn (Konsumentnamn)

- Konsumentadress (Konsumentadress)

- Konsumentens underskrift (konsumentsignaturer) (endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

- Datum

(*) Ta bort det icke-relevanta