Kontakt och kundtjänst
Kaffekapslens kundtjänst hjälper dig gärna
Vårt mål är att göra livet spännande och lätt för dem som älskar kaffekapslar, kaffebönor, med mera. Därför är det viktigt för oss att det är enkelt för våra kunder att använda vår hemsida för att beställa och komma i kontakt med vår kundtjänst om de har frågor.
Vi vet att det ibland kan kännas krångligt att skriva e-mail eller ringa till kundtjänst. Läs svaren på våra vanligaste frågor nedan och om du har några andra frågor eller vill ha mer information är du mer än välkommen att kontakta oss.
Vad kostar frakt?
Vi erbjuder gratis frakt med DHL på alla beställningar över 699 kr.
Att skicka mindre paket använder onödigt mycket resurser. Därför tar vi ut en fraktavgift på 79 kr när du beställer för mindre än 300 kr. Vi hoppas att du hjälper oss med att undvika onödig leverans genom slå ihop dina köp.
Jag vill ändra eller avbryta min beställning
Det är tyvärr inte möjligt att ändra en beställning men du kan avbryta din beställning och göra en ny. Du kan enkelt avbryta en beställning som inte har packats. Logga in på ditt konto och gå till beställningens orderinformation. Klicka på knappen "Avbryt order" och bekräfta.
När får jag min beställning?
Vi skickar våra beställningar alla vardagar. De flesta av våra kunder får sitt paket redan efter 2-3 vardagar.
Om du ännu inte har mottagit ditt paket kan du följa det genom spårningslänken du fick på epost. Om den inte fungerar är det naturligtvis bara att ringa eller skriva till vår kundtjänst.
Vad gör jag om jag inte har fått mitt paket efter 6 arbetsdagar?
Förseningar kan tyvärr ibland uppstå. I mycket sällsynta fall (färre än ett av 10 000 paket) kan det uppstå problem under transporten. Om du inte har fått ditt paket 6 arbetsdagar efter att det skickats ber vi dig att kontakta oss så att vi kan undersöka saken och se till att du får din beställning.
När får jag en orderbekräftelse?
När vi tar emot din beställning får du automatiskt en orderbekräftelse inom 15 minuter.
Om du inte hittar orderbekräftelsen kan du kolla i mappen ”spam” i din mail. Om den inte ligger där får du gärna kontakta vår kundtjänst så skickar de en ny orderbekräftelse till dig.
Vad gör jag om jag har fått en skadad eller defekt produkt?
Om du har mottagit en skadad eller defekt produkt vänligen kontakta oss på mail så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Kom ihåg att ange ditt beställningsnummer och bilddokumentation av de skadade/defekta produkterna (inklusive batchnummer och utgångsdatum eller serienummer för maskiner) så att vi kan ta vidare din reklamation till våra leverantörer.
Hur returnerar jag varor?
Om du önskar att lämna tillbaka en vara ska du kontakta vår kundtjänst som snabbt och smidigt guidar dig igenom processen för retur.
Innan du kontaktar oss kan du med fördel läsa våra köpvillkor om retur.
Har ni någon fysisk butik i närheten?
Vi har tyvärr inte några fysiska butiker. Vi är till 100% en onlinebutik.
Kan jag beställa som företag?
Många av våra kunder är företag och de handlar precis på samma sätt som privata kunder. Vi erbjuder tyvärr inte betalning med faktura till företag.
Vi hjälper gärna till!
Ring till oss
018 800 81 41
Måndag - Fredag: 9.00 - 13.00